Winkelpersoneel

Argh! Winkel personeel is ZO verantwoordelijk voor onze shopervaring. Seriously, zij zorgen ervoor dat wij of fluitend de winkel uit zweven of boos de straat op stampen, am I right? Ik heb zowel leuke als minder leuke ervaringen gehad tijdens het shoppen (en ik shop veel. Erg veel) en toen ik onderstaand filmpje zag moest ik tegelijkertijd grinniken en mijn woede onderdrukken. Mixed feelings. Want ik heb ook wel eens zulke verkoopsters meegemaakt. Die gewoon zero interesse tonen en je helemaal niet willen helpen, terwijl dat toch echt hun job is als je het mij vraagt! Anyways. Hier is het filmpje.

Herkenbaar?

Hoe reageren jullie in zo'n geval? Ik weet niet of het mijn Indonesiche roots zijn maar ik kan dan van binnen echt helemaal flippen. Volgens mij heb ik ook wel eens mijn stem verheven en iets in de trend van 'je bent de slechte verkoopster ooit! Ik kom hier nooit meer!' geroepen en ben ik boos de winkel uit gestampt. Yes, I do that f

rom time to time.

Service, dat is wat ik wil. Ik ben geen de-klant-is-koning typetje hoor. Ik hoef echt niet helemaal in de watten gelegd te worden. Ik wil alleen antwoord op een vraag en ik wil dat de verkoper in elk geval DOET alsof hij of zij me graag iets wil verkopen. Dan fake je maar dat je oprecht geïnteresseerd bent, hoor. Als ik het maar niet merk vind ik het prima. Ik wil op wolkjes de winkel uitzweven en het gevoel hebben de beste aankoop ooit te hebben gedaan. Is dat te veel gevraagd? Ik snap niet dat sommige verkopers nog niet doorhebben dat verkopen heel veel met 'gunnen' te maken heeft en dat iedereen die de winkel binnenstapt een potientele koper is.


Hebben jullie wel eens een verkoper zoals in het filmpje hierboven meegemaakt? Tell me all about it en houd je vooral niet in!

Until next time,
Serena Verbon

zp8497586rq

Volg:

167 Reacties

  1. 16 oktober 2012 / dinsdag, 16 oktober 2012

    nou ik heb het niet zo meegemaakt, maar wel als de winkels bijvoorbeeld om 5 uur sluiten, dat je dan gewoon nog even rondloopt, en dat ze dan gewoon letterlijk achte je kont aanlopen om als je bijvoorbeeld een truitje vast pakt hun het weer nog iets netter als dat jij het had opgevouwen weer terug leggen en dan de deuren sluiten en maar bij de kassa staan, en dan heb ik ook zoiets van pardon?

  2. Lou
    2 september 2012 / zondag, 2 september 2012

    Over het algemeen geldt: hoe leuker je als verkoopster doet tegen de klant, hoe leuker de klant op je reageert.

    En ja, er zitten helaas altijd kleuterige zuurpruimen tussen die verwachten dat je de stront van hun aars opveegt en hun schoenzolen aflikt. Zak in de stront denk ik dan, en vervolgens lach ik ze zeer vriendelijk tegemoet en hoop ik heel hard dat ik ze het meest foute, dure product uit de winkel kan aansmeren.
    Vaak wordt vergeten dat winkelpersoneel ook maar mensen zijn, die van grapjes en lachen houden, en die ook wel eens een slechte dag hebben. Give them a break: het is niet alsof ze je rug moeten opereren ofzo. Je komt in hun winkel, met hun huisregels en hun producten, die pas van jou zijn als je ervoor hebt betaald. Gedraag je er dan ook naar:
    – Als je bij iemand komt, dan word je begroet. Vind je dit niet fijn? Dan heb je pech: gewoon ff hallo zeggen kan echt geen kwaad. (Van de 100 klanten zeggen er 20 hoogstens goedemiddag terug… lijkt mij best aso toch als je bij iemand komt en gewoon niks zegt).
    – Ga niet aan producten zitten freubelen zodat ze stuk gaan, terwijl je zojuist tegen de verko(o)p(st)er hebt gezegd (lees: gebitcht) dat je geen hulp nodig hebt. Dat heb je dus blijkbaar wel en nu sloop je iets en betaal je er niet voor… en negen van de tien keer geef je het product de schuld.
    – Heb geen houding alsof je te goed voor de winkel en haar personeel bent. Dat ben je niet. Zelfs al ben je geboren uit een gouden baarmoeder met een diamanten uitgang. Doe normaal. Wees blij dat je mag en kunt kopen, dat is niet voor iedereen weggelegd. En by the way: dat meisje dat verkoopster is, betaalt met het geld wat ze verdiend misschien wel haar studie biochemicus-huppeldepup-ik-ga-in-de-toekomst-jouw-ass-redden-tijdens-een-outbreak-van-het-rotopvirus.
    – Niet bellen wanneer je in gesprek bent een verko(o)p(st)er, want blijkbaar vinden jullie het heel vervelend wanneer de verko(o)p(st)er tussendoor iemand anders helpt. Dit werkt natuurlijk twee kanten op, logisch toch?
    – Of met elkaar in discussie gaan – vaak in een andere taal ook nog – en de verkoopster gewoon even compleet negeren. Zeg dan gewoon: sorry, we willen er zelf even over nadenken en discussiëren. Dan kan de verko(o)p(st)er zich terugtrekken en zijn/haar andere taken uitvoeren. Het is in ieder geval niet zijn/haar taak om genegeerd te worden.

    Een verko(o)p(st)er wordt betaald om te verkopen. Niet om de voetveeg uit te hangen. Bedenk je alsjeblieft dat er voor jou misschien wel 20 zeikwijven en 15 aarslulleltjes zijn geweest… Give the person a break. Daarnaast: hoe begripvoller en vriendelijker jij doet, hoe meer het winkelpersoneel voor jou doet.

    Bij een zeikerd hou ik me aan de regels en help ik alleen met die dingen die verplicht zijn. Bij iemand die vriendelijk is, neem ik een risico dat ik op mijn flikker krijg van de baas, en geef ik geld terug wanneer dat niet mag en retour ik producten zodat de klant naar huis kan met een nieuw product. En een vet tevreden gevoel.

    So. Be nice. Act nice. You don’t have to like everyone. Just have some respect. And you will get it from others. Uitzonderingen daargelaten, of course.

    So… sorry hoor, voor m’n uitlaatklepperij :S:$

  3. 22 augustus 2012 / woensdag, 22 augustus 2012

    Ik werk in een schoenenwinkel en dit is wat ons echt afgeraden wordt haha! Ik heb ook misschien niet altijd mijn dag maar je kan het niet maken om je klanten dan zo te behandelen! Ik zie liever een goeie opbrengst van de dag wanneer ik de klanten leuk heb geholpen!!

  4. nienke
    26 juli 2012 / donderdag, 26 juli 2012

    S-U-P-E-R vervelend!
    verkoopsters die zo doen!!
    heb het een keer meegemaakt!

  5. nienke
    7 januari 2012 / zaterdag, 7 januari 2012

    ik ben een keer in een winkel geweest. en de meneer achter de kassa vroeg of ik een tasje erom wou, en ik zei ja. toen zei hij “maar je hebt een tasje in je hand weet je dat?”en toen zei ik ja maar er past niks meer in. toen bleef die zeuren en uiteindelijk gaf die met een zucht me toch een tasje eromheen.

  6. 11 december 2011 / zondag, 11 december 2011

    Dit is echt niet normaal..
    Zoals dit heb ik het nog nooit mee gemaakt. Ik zou zelf ook een beetje doen alsof ik haar belachelijk vindt zo van: “Pff.. wat een raar wijf ben jij.” Zou ik niet zeggen, maar meer in zo’n blik.
    Ik was laatst bij de Dolcis in Utrecht en daar ben ik echt zó goed geholpen! Door meerdere winkelbedienden en ze waren gewoon super oprecht en helemaal niet opdringerig maar toch heel behulpzaam. Ik kreeg er ook een heel goed gevoel over en dacht meteen; ik ga hier voortaan altijd als eerste heen! Dus het werkt inderdaad ook de andere kant op.

  7. Iris
    8 december 2011 / donderdag, 8 december 2011

    nageaapt van BG :O

  8. Sandra
    8 december 2011 / donderdag, 8 december 2011

    Zo heb ik wel eens iets heel leuks meegemaakt, ik kwam een keer een supertrash zaakje binnen en ik moet eerlijk toegeven ik zag er niet uit, haar in een knot boven op mjin hoofd weinig makeup en een hoodie. maar ik zag me daaar toch het prachtigste jurkje ooit, en hoewel ik het in dat ge val niet verwacht had hielp de verkoopster me super goed, liet zien in welke kleuren ze het hadden en deed een paar keer voor hoe je het jurkje nou precies moest dragen ik ging toen zo blij de winkel uit en geniet nog steeds van dat jurkje 🙂 zo kan het dus ook!

  9. jamie
    8 december 2011 / donderdag, 8 december 2011

    omg. dit gebeurt mij echt vaak. zooo iritant..
    het is dat ik het een leuke winkel vind anders was ik er niet meer gekomen.

  10. Tessa
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Ooww,, zoo herkenbaar.
    30 november was ik jarig,Ik werd toen 13, die avond gingen we naar een lady’s night waar ook cosmetica te koop was enzo.
    Ik stond bij een kraampje waar ze super mooie nagellakjes verkochten van rimmel. Ik wou 3 lakjes kopen omdat ik jarig was en ik had 50 euro gekregen. Dus ik pakte een nagellakje en die vrouw grist hem gewoon uit mijn handen. toen zei ze. dáár staan de lakjes van miss sporty. Ik voelde me zo beledigd! Ik ben gewoon weggelopen. Alsof ik geen geld heb.

  11. 7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Aargh, daar kan ik me soms zo erg aan ergeren. Dat soort mensen vind ik gewoon echt irritant. Net of ze jaloers zijn of wat dan ook. Ik wil soms gewoon netjes geholpen worden, met het vinden van mijn maat, of misschien wel woordje of het goed staat of niet. :$ Ik zou uitgesproken zijn en gewoon de winkel weer uit lopen, ik ga daar niks meer aan uitgeven die dag. En hopelijk dat als ik de volgende keer weer de winkel inloop, dat er een ander persoon aan personeel staat, die me wel wil helpen.

  12. Flowerpower
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Ik ben zelf verkoopster, en ik heb me nog NOOIT zo gedragen als dat meisje in t filmpje.., maar het is best zwaar om dé hele tijd aardig te blijven tegen klanten. Gebod nr. 1 vind ik wel dat je dat moet zijn tegen klanten, maar OMG ik krijg ook echt ongelooflijke klanten in de winkel, arrogant, die alles maar neer gooien, en hoe aardig je ook blijft ze katten je gewoon af. Dus tis dubbel, maar ik ben het wel eens met je. Een verkoopster/verkoper kan je dag of helemaaal goed maken of verpesten.

  13. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Hier in Maastricht liggen echt veel nette winkels en ik heb ook vaak het gevoel dat het publiek er tot in de puntjes verzorgd en in de laatste mode bijloopt.

    Ik werk in de zorg en dan doe ik meestal oude kleren aan, je wilt niet weten wat ik al op mijn broek of schoenen heb gehad. Laatst moest ik na een ochtenddienst nog even naar de stad. Ik moest echt nieuwe schoenen hebben en concealer. Ik zag er niet meer zo fris uit, tja wie wel als je al om 7 uur moet beginnen.

    Maar ik heb me nog nooit zo shit gevoelt na een shop sessie. Bij de Men at Work werd ik gewoon genegeerd en in sommige winkels juist eerder aangesproken maar dan echt met een blik van “wat doe je hier”. Uiteindelijk heb ik bij de Lush nog iets gekocht waar daar zijn ze altijd heel vriendelijk. Een dag later ging ik naar de stad helemaal tip top in orde en uitgeslapen en ik merkte echt een verschil in de manier hoe ik behandeld werd. Ik vind dat echt niet kunnen wat maakt het nou uit hoe je erbij loopt, een mens blijft een mens. Nu ga ik niet meer zo graag naar de stad omdat ik nu weet dat uiterlijke vertoning blijkbaar heel belangrijk is.

  14. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    ik was een keer aan het wachten op een bestelling bij een pizzeria in de buurt, en zij hebben een open keuken dus dat is leuk entertainment om te zien hoe zij koken. Helaas was de kok gestrest ofzo want hij liep zijn personeel zó ontzettend af te zeiken! Niet normaal, hij schold ze gewoon uit. De hele tijd. Ik zat er gewoon met een opgelaten gevoel en had zo’n medelijden met de meiden die aan het werk waren. Ik heb voor mezelf besloten dat dat de laatste keer was en ik ga er nooit meer heen.

    Verder vind ik het ook heel vervelend wanneer je een winkel in gaat waar voornamelijk wat duurdere producten verkocht worden, dat je dan zo ontzettend bevooroordeeld wordt op wat je aan hebt. Als voorbeeld heb ik een vakantie in Frankrijk met mijn ouders, ik en mijn moeder liepen de Sephora binnen en we droegen allebei slippers. Nou serieus, we kunnen allebei niet heel goed Frans maar we hadden wel allebei door de alle verkoopsters over ons aan het roddelen waren. We keken mekaar aan en zijn de winkel uit gelopen. Het is zó fout dat verkoopsters je beoordelen op uiterlijk, want ook mensen die slippers dragen kunnen geld hebben.. :S

  15. Joyce
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Wat een verschrikkelijke verkoopster!
    Zelf had ik laatst ook zoiets;
    Ik was bij de Miss Etam een blazer aan het passen,
    Ik kom uit het pashokje om het mijn vriendin te showen, komt de verkoopster erbij staan:
    ”Nou, die staat je dus echt niet”
    En bedankt!

  16. Sarah
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Pfuh… ik kan daar dus echt niet tegen hé! En dit ga je ook niet geloven. Mijn vriendin en ik waren bij Pieces want ze kwam een paar oorbellen terugbrengen, die ze nog niet had geopend enzo, dat was duidelijk te zien. Dus, gaat ze naar de kassa, zegt de dat mens dat het niet kon want het zakje was open. Pardon? Laat ze het bonnetje even zien aangezien er nergens op staat dat je die niet mag terugbrengen. Toen vroeg dat wief of ze doof was en of ze even heel snel weg wou gaan omdat ze anders de politie zou bellen. Ze zei nee, ik vind dit niet klantvriendelijk en zo wil ik niet geholpen worden. Toen schold ze haar uit voor kutwijf, en daarbij kwam ook nog eens ‘kom dan als je durft’, waarna mijn vriendin een nagellak flesje naar der kop gooide die in een stelling bij de kassa stond. Zo. Verdiende loon. Ik hoop echt dat dat mens ontslagen wordt, en ik ga donderdag daar echt even langs.

  17. Leanne
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik was in de H&M en ik stond in de rij voor het passen. Daarna stond ik te wachten voor een hokje, en in dat hokje zaten twee vriendinnen (zo leek het dan). Want het was enorm druk.
    Anyway dus ik hoorde echt zo uit dat hokje komen: ‘Je lijkt echt op een dik vet varken hoor’
    En dat meisje zei helemaal niets, en toen zei die ene: ‘Ik ga echt een veel grotere maat halen, wacht even’
    En toen zwiepte die deur open, en dat meisje was helemaal stil en toen heb ik haar maar eens goed uitgelegd dat ze geen dik vet varken is en niemand zo iets mag zeggen.

  18. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ja, helaas ook ik herken het en loop dan boos weg de winkel uit en zeg dan wel in de trant van “je bent weer een klant kwijt”.

    Ze mogen gerust interesse tonen, maar niet als ik net 1 stap binnen heb gezet en mij dan op me lip gaan zitten met “kan ik je helpen?”. Gedag zeggen vind ik wel beleefd en is eigenlijk al goed genoeg. Als ik wat wil vragen dan komt het vaak wel goed.

  19. Lisa
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    Veel tegengestelde reacties hier.
    De één wilt totaal géén aandacht van de verkoopster (ik vind het vervelend als ze bij binnenkomst meteen vragen: kan ik je helpen?)
    De ander vindt het juist belachelijk als er géén aandacht wordt geschonken (ik vind het vervelend als er niet eens aan me gevraagd wordt of ze me kunnen helpen)

    Heeft niemand nu door dat een verkoopster het blijkbaar dus nooit goed kan doen? Het een is niet goed, precies het andere juist ook weer niet!

    Ik vind dat mensen wel ontzettend zeuren hoor! Kan ik je helpen is toch een ontzettend vriendelijke vraag? Wat is daar nu weer mis mee? Ja ik snap het, het lijkt soms wat opdringerig maar een ‘nee dank je, ik kijk eventjes rond’ als antwoord is toch niet zo moeilijk?

    Dat ze goed moeten rondkijken of er niets gestolen wordt vind ik ook totaal niet erg! Realiseren jullie je wel hoevéél er gestolen wordt tegenwoordig! Je kunt er donder op zeggen dat er bij de appie dagelijks iemand met een onbetaald product naar buiten loopt!

    En ja, het is uit onderzoek gebleken dat vooral jongeren veel stelen, niet gek dus dat zij het meeste in de gaten gehouden worden!

    Als jullie zelf een winkel zouden hebben, zouden jullie het toch ook niet fijn vinden als mensen iets stelen? Aan de buitenkant kun je niet zien wat iemand van plan is, en dus moet je iedereen in de gaten houden!

    Als je op een station met je telefoon half uit je tas loopt die achter op je rug hangt kun je er donder op zeggen dat ie eruit gevist wordt door iemand. En dus moet je IEDEREEN in de gaten houden, want het staat niet op de voorhoofden geschreven wie hem gaat stelen en wie niet. Of gewoon je tas dichtdoen, maar dit is even een simpel voorbeeld.

  20. 5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    Van de week nog zo een verkoopster mee gemaakt. Mevrouw had er gewoon geen zin in om te helpen, en liep ook halverwegn het gesprek weg. Service he??

  21. Jasmijn
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    wel interessant om al die reactie’s te lezen ook,want ik bedoel; waarom zouden mensen nou zo raar of opdringerig doen? Ik snap echt niet dat verkopers niet gewoon beleefd blijven, ik bedoel, het is toch je job! En als ze mij iets aan proberen te smeren koop ik er sws liever niet meer iets.

  22. Suzanne
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    Ja, ik het het meegemaakt.

    Als een winkel bijvoorbeeld om 5 uur sluit, dan mogen ze geen mensen meer binnen laten maar de mensen die er nog zijn, moeten ze nog tot half 6 helpen. Dat stond ook op de site van de winkel, dat ze die vorm van service zeker handhaven. Nou niet dus, ik wilde bij de m.K.m design wat sieraden kopen, het was dus 10 voor 5, en ze zei dat ze zo wilde gaan sluiten, en of ik alsjeblieft wilde opschieten of anders kon vertrekken. Ik zei dus, u bent verplicht mij tot half 6 te helpen. Maar nee hoor, dat deed ze niet. Ze werd boos en zei dat ik nu moest afrekenen of anders weg moest gaan. Ik heb het niet gekocht, op de grond gesmeten en de deur super hard dicht geslagen, want ik had gewoon nog 40 minuten om geholpen te worden, en dan doet ze dat?! Ik heb het achteraf nog via een vriendin weten te krijgen want ik wilde de sieraden super graag, maar oh wat vond ik dit gemeen!

    • Renske
      5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

      Ja goed, het is natuurlijk niet netjes van de verkoopster als ze zegt dat je moet opschieten omdat ze gaan sluiten, maar om nu te antwoorden met “je bent verplicht me tot half 6 te helpen”… dan zouden mijn haren ook overeind gaan staan.

    • Ivy
      5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

      Dit vind ik ook echt belachelijk van klanten, je gaat gewoon niet zo laat meer winkelen. Het winkelpersoneel wil ook gewoon naar huis hoor. Ga jij lekker in je eentje iemands tijd verdoen, kom op he. Zelf ook een beetje nadenken en vriendelijk zijn.

  23. Kate
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    Uhm.. ik werk in een parfumerie, en geloof me, soms kunnen klanten ook echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Maarja he, we blijven vriendelijk. Het is een wisselwerking tussen de klant en de verkoper. Ik denk niet dat het altijd de schuld is van de verkoper dat het gesprek niet helemaal goed loopt. Sommige mensen zijn echt asociaal 🙂

  24. 5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    Hahaha echt een shitty verkoopster ;p
    Ik ben zelf ook verkoopster, maar als ik een klant heb die meteen zo blij gaat vertellen over een belangrijke date tegen mij dan word ik daar automatisch ook enthousiast van dus hopelijk kom ik niet zo over op andere mensen als ik aan het werken ben

  25. Anne
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    Ik ben verkoopster (heb ruim 2 jaar in lingerie speciaalzaak gewerkt -> echt intensief klanten helpen dus, en werk sinds kort in de Etos) en ik doe voor elke klant ontzettend mijn best. Ik snap dat er negatieve ervaringen zijn (die heb ik zelf ook opgedaan in andere winkels), maar soms zijn dit soort dingen best vervelend om te lezen/horen. Vanmiddag op Radio 1 ook al.

  26. Quinty
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    huh? ik dacht dat ik had gereageerd op comments van de week #1 :0

    Naja maakt ook niet uit 🙂

  27. Quinty
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    hahaha, dit moet je elke week doen!

    maar wanneer komt de uitslag van de winactie (ik bedoel die van die pakketjes )?

    xxx

  28. Melissa
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    Ik was een keer in een meubelzaak naar een nachtkastje aan het kijken, ik had een hele leuke gevonden en nog voor 50% korting ook! omdat het zo goedkoop was zou ik er ook nog een boekenplank in dezelfde stijl bij doen, ook voor 50% korting. Kwam ik bij de kassa, zegt de eigenaar: ‘sorry deze actie was maar geldig tot 12 uur vanmiddag *het was half 2 en de kaartjes met 50% korting hingen er nog aan, en er stond nergens dat het niet meer geldig was*

    Ik ben heel boos weggelopen

  29. tsjoektsjoek
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    ik vind dít nog niet eens zo erg xd.
    sommige verkopers helpen je niet eens en gaan je alleen maar eng en chagarijnig aanstaren…

  30. 5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    Miss Etam:
    Ik wilde een rok passen en het was al bijna vijf uur. Dus ik mocht niet meer passen. Ik was me niet bewust van de tijd. Ik wil de rok terug hangen en de verkoopster blijft zaniken: “ja koop het dan, dan kun je het thuis passen en altijd nog ruilen”. Dat wilde ik niet en weer “ja, maar als het niet past…”.

    Douglas:
    Gratis nagels lakken en gratis een lakje mee nemen. Lakt dat mens mijn nagels super lelijk (“ja we doen het alleen voor”) en daarna vroeg ik om een rode lipstick. “Deze staat je mooi”. Ik twijfelde. “Nou dan ga ik eerst de andere klanten helpen”. Heb er wel een half uur gestaan of zo. Dat gratis lakje ook… “moet ze dan niet eerst een vijl ofzo kopen!” Ik ben met lakje en zonder lipstick de deur uitgelopen. Steek hem dan maar in je kont hoor.

    Livera:
    Toegegeven, mevrouw had het ook echt wel heel druk met allerlei klanten, maar om mij nou zo lang te laten wachten… Zeg dan gewoon dat je me vandaag niet kan helpen vanwege de drukte.

    M.A.C. Counter Douglas:
    Overal waar ik aan had gezeten (testers nota bene) werd gelijk ontsmet. De MUA was heel lief, maar die andere mevrouw…zomg “gaan ze wel wat kopen dan!” siste ze de MUA toe. Nee, daarom vragen we ook om advies. *rolleyes*

    Futura:
    Daar werkte een mannetje die zodra je ging passen gelijk al aan de deur stond met “heb je wel de goede maaaaaaat?!”. Eerlijk waar, ik had nog geen been in mijn broekspijp.

    Verkopers (veel oudere verkopers dus) die met je gaan flirten en persoonlijke vragen stellen. Nee, niet doen. Gewoon niet doen.

    Oh ja en ik heb sehorrisch eczeem dus ik heb ook al een keer een kapper gehad die gilde “je hebt allemaal schilfertjes in je haar”. >.<

  31. Maaike
    5 december 2011 / maandag, 5 december 2011

    Ik ben zelf werkzaam in een schoenenzaak en heb vaak het gevoel dat ik echt op moet boksen tegen dat slechte imago dat verkoopsters op dit moment hebben. Het is ook een beetje de schuld van de winkels zelf. Ze nemen maar allemaal klootjesvolk (sorry) aan, die geen liefde hebben voor het ”verkoopvak”.