Summer Food

De zomer is al enkele dagen geleden van start gegaan, maar helaas dacht de zon daar anders over. Gelukkig komt daar vandaag verandering in, want de weersverwachting van de komende dagen is zeer positief! Ik hoop dan ook dat jullie vandaag opstaan om lekker van het weertje te genieten. Met deze tropische temperaturen heeft niemand echt zin in een warme, gevulde maaltijd of snack, daarom na de klik heerlijke, luchtige summer food ideetjes die je kunt serveren aan eventuele gasten (of lekker voor jezelf kunt maken!).

Onderstaande recepten zijn lekker fris, luchtig en lichtverteerbaar, echt het perfecte Summer Food! Deze snacks zijn niet alleen erg lekker, maar ook gezond en goed voor je lijn (we willen natuurlijk wel strak in ons badpak zitten), want ze blijven onder de 200 calorieën (en sommige zelfs onder de 100).

Tropical Fruit Parfait – Neem een doorzichtige glas en vul het voor de helft met blokjes vers, tropisch fruit (ananas, kiwi, mango). Schep er 2 of 3 eetlepels magere yoghurt overheen en besprenkel het geheel met geroosterde amandelplakjes voor de crunchy bite. Serveren met een lepeltje. 

Fruit Popsicles – Mix in een blender 375 ml karnemelk, 1 banaan, 2 handjesvol bosbessen en 5 eetlepels honing tot een smeuïg geheel. Schenk het mengsel in ijslollie vormpjes en schuif ze in de vriezer. Het mengsel is goed voor ongeveer 10 ijslollies. 

Yoghurt Bread – Doe een bagel of een lichtbruine boterham in een broodrooster. Smeer er een dun laagje frisse, Griekse yoghurt overheen zodra het brood uit de broodrooster komt. Besprenkel de yoghurt met een theelepeltje honing en een snufje kaneel. 

Mango Carrot Smoothie – Koop een rijpe mango, schil hem, snij hem in grote stukken en stop hem in de vriezer (bij de Albert Heijn zijn ook kant-en-klare diepvries mango stukjes te koop). Zorg ook dat je ijsblokjes maakt of kant-en-klaar in de vriezer hebt liggen. Als de mango geheel bevroren is mix je in een blender 125 ml wortelsap (te koop bij de natuurwinkel), 8 tot 10 stukken bevroren mango en 8 tot 10 ijsblokjes. Blend alles kort tot een smeuïg geheel en drink het meteen op! Verfrissend en gezond!

Yoghurt Dip – Meng een beetje yoghurt in een kommetje met peper en zout en citroensap naar smaak. Nog lekkerder is om verse kruiden toe te voegen, zoals koriander, bieslook, dille, basilicum of wat citroenschilrasp. Serveer de dip met rauwe groente zoals broccoli, komkommer of selderij. Heerlijk fris en goed voor de lijn.

Tomato Feta Salad – Misschien wel de meest simpele salade die er is. Koop smaakvolle tomaatjes (tasty tom of roma tomaatjes) en snijd ze door de helft. Koop mozzarella of feta en snij/verbrokkel ze boven de tomaatjes. Voeg naar smaak wat peper en zout toe en maak het af met een scheutje balsamico dressing en wat takjes verse oregano of basilicum. Lekker met een geroosterd broodje ernaast.

Bovenstaande snacks zorgen hopelijk voor een beetje inspiratie. Zelf vind ik het namelijk altijd zo moeilijk om snacks te kiezen voor hele hete dagen. Als avondeten raad ik aan om een gevulde maaltijdsalade te maken (met gerookte kip, lauwe krieltjes, pijnboompitjes, je kent het wel), wraps of quesadilla’s doen het ook altijd goed op een warme avond, of wat dacht je van gegrilde kippenvleugeltjes met stokbrood en kruidenboter en aioli? Maar, op zomerse avonden is er maar 1 soort maaltijd die toch echt het beste scoort, en dat is natuurlijk een gezellig potje BBQ.

Enjoy jullie dag vandaag, ik hoop dat jullie die doorbrengen op het strand, bij een meertje, in het park of op zijn minst op het terras. Vergeet BeautyLab.nl niet te checken op je smartphone, mijn updates blijven gewoon komen, weer of geen weer ;-)

Until next time,
Serena Verbon

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *