Vervelende klanten

Een paar dagen terug plaatste ik een filmpje van een vervelende verkoopster (klik). De situatie was voor sommige bezoekers herkenbaar en iedereen had eigenlijk wel wat te klagen over irritant winkelpersoneel. Het leek me daarom wel zo eerlijk om de andere kant van de medaille te laten zien, want winkelend publiek kan ook behoorlijk grof zijn.

Toen ik nog als kassameisje bij de Douglas werkte  heb ik meerdere keren mijn dag laten verpesten door een boze klant. En niet alleen ik, ook mijn collegaatjes waren regelmatig aan 'de beurt'. Klanten waren soms zo onvriendelijk en veeleisend dat mijn collega's in tranen uitbarstten en door een andere collega overgenomen moesten worden. Gelukkig hadden we een pittige teamleidster die 100% achter haar team stond en die je na afloop even kwam vertellen dat je niet verdrietig moest zijn en dat de klant gewoon een onwijze *censuur* was. Het is echt fijn als iemand achter je staat in zo'n nare situatie.

dating profile advice for men

395″ />
Onderstaand filmpje kwam ik tegen op YouTube en ik word er gewoon bijna een beetje agressief van. Het is in scene gezet (de show heet 'what would you do?'), maar we weten allemaal dat er echt zulke mensen bestaan. Ik vraag me af of ik in zo'n situatie ook mijn mond had opengetrokken. Ik hoop van wel, maar zoiets weet je pas echt als het gebeurt, denk ik.

Verschrikkelijk, hoe de klanten het personeel behandelen! Alsof het slaven zijn. Echt belachelijk en zó onbeschoft! En de vrouwen die hun mond opentrekken: wat een heldinnen! Vooral die laatste, die gaat er echt op af. Geweldig.

De ABC show 'What would you do?' is trouwens echt een goede show die je na laat denken over je eigen normen en waarden. Trek je je mond open of loop je door? Als je 'what would you do' intikt in het zoekvakje op YouTube vind je heel veel afleveringen, het is echt de moeite waard om te kijken, trust me. Van sommige moest ik gewoon huilen. Ik kan heel slecht tegen onrecht.

Hebben jullie wel eens een brutale klant meegemaakt? En heb je wel eens je mond opengetrokken in een situatie zoals in het bovenstaande filmpje, dat je het dus opneemt voor het personeel?

Until next time,
Serena Verbon

zp8497586rq

Volg:

195 Reacties

  1. sharona
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Jemig, wat verschrikkelijk. Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt, dat andere mensen zo ontzettend onbeschoft zijn tegen een werknemer. Ik weet ook niet of ik er iets van zou zeggen omdat, zoals een vrouw zei, je al merkt dat die mensen redelijk agressief zijn en je niet weet hoe ze tegen jou gaan reageren. Maar het zou inderdaad toch goed zijn als iemand er wat van zegt, dus misschien als het een keer gebeurd zal ik daar aan denken!

  2. Rebekka
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Er was een tijdje geleden een nationale pinstoring in supermarkten. Ik werk bij de AH en ik was al een lange dag aan het werk toen ineens alle pinautomaten het bij de kassa’s niet meer deden. Wij hadden toevallig wel 1 ING-pinautomaat in de winkel, waar dus elke klant geld moest pinnen. Je raad het al, een mega lange rij. Komt er een klant naar mij toe en zegt: ”Bel even de baas voor mij, want ik wil een klacht tegen je indienen.” Ik heb haar even duidelijk verteld, dat het niet mijn schuld was en dat heel Nederland er last van had. Die klant heeft haar volle wagentje in de rij laten staan en is vertrokken..

  3. Nathalie
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Is dit niet gewoon een ‘real-life’ What Whould You Do? Gezien al die negatieve reacties? Hahaha!

  4. eminee
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Aargh, ik heb ook zoiets gehad. Ik werkte destijds in een restaurant en er was een groep van 7/8 mensen. Meneer wilde er nog wat friet bij, dus ik geef dat natuurlijk door aan de keuken. Maar na een ruime 5 minuten later stond hij tegen mij te bleren dat zijn frietjes er nog niet waren en weet ik het allemaal nog wat meer! Ik heb daar 2,5 jaar gewerkt en ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen en heb het ook overgedragen aan de gastvrouw. Oké, de klant is koning, maar het personeel doet toch ook haar best, neem ik aan? En bovendien, in zo’n restaurant ben je nooit de enige, dus je kunt er niet vanuit gaan dat alles binnen 3 minuten voor je neus staat. Some people..

    Oh en Sereen, ik heb een beetje gescrold door de comments en zag wat ophef over beautygloss vs. beautylab. Trek het je er maar lekker niets van aan, mensen die Mascha beter vinden lezen toch haar artikelen? Ik volg je denk ik nu zo’n 1,5 jaar en jij bent echt niet iemand die ideeën nodig heeft van andere beautyblogs, ik vind jou echt een succesvolle vrouw (daar hoef jij geen Viva 400 prijs voor te hebben). Ga zo door meid :)!

  5. Sharon
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Dit komt me allemaal zo bekend voor.. Ik werk in het Designer Outlet Center waar het eigenlijk altijd heel erg druk is, zeker in het weekend. Sommige klanten gaan dan vanaf een afstand naar je fluiten i.p.v. dat ze even naar je toe te komen om iets te vragen.

    En je kunt de hele dag blijven vouwen want sommige klanten moeten altijd het onderste shirtje/broek etc. van de stapel hebben.

    Een paar weken geleden was ik de jeans-wand aan het opruimen want dat was een grote rommel. Blijkbaar had 1 meisje een broek die ze wilde hebben op die stapel gegooid maar dat had ik dus niet gezien. Dus ik was alle broeken netjes aan het vouwen en terug ik de wand aan het plaatsen toen ik ineens hoorde: “Die vuile k.u.t. trekt zomaar een broek uit mijn handen!!!” Waarna ze ruziënd met haar vriend de deur uitliep omdat hij het niet eens was met haar reactie.

    Mijn collegaatje hoorde pas aan de kassa dat de klanten die aan het afrekenen waren in een andere taal (zij verstond het) over haar aan het praten waren – dat ze pijn in hun rug kregen van het wachten, dat ze langzaam was en dat ze een dom wijf was etc.

    En inderdaad proberen ze altijd om af de dingen en dan vaak op zo’n dwingende manier: “hmm als ik geen korting krijg dan hoef ik het niet”. Nouja dan koop je het maar niet.

    En omdat wij een outlet – winkel zijn weten wij niet wat er in de volgende levering zit en wij kunnen dus ook geen artikelen voor mensen bestellen. Als ik dit probeer uit te leggen dan worden sommige mensen zo kwaad en doen ze alsof ik een dom kind ben.

  6. Lisa
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Wauw, goed van die vrouwen die het personeel verdedigenen vooral die laatste vrouw is geweldig inderdaad. Lijkt mij een goede show trouwens, kende ik nog niet, bedankt voor de tip :-)

  7. Annelies
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Niet echt een geval van winkel personeel vs klanten. Maar ik kan me toch oh zo hard irriteren aan klanten van het kruidvat! Ik probeer een balans te vinden in dure make-up en de budget merken zoals catrice en essence, ik verheug mij ook altijd enorm op de LE’s. Wat blijkt dan als ik aankom? Alles ligt overhoop (absoluut niet de fout van het personeel) en bij deze merken check ik altijd de inhoud en idd, ik vind bijna nooit een oogschaduw paletje (niet tester) waar nog niemand met z’n vingers heeft ingezeten. Soms vraag ik me echt af waarom er nog testers bestaan als je toch sowieso in elk potje gaat roeren! Erg frustrerend want er is meestal geen voorraad en dan moet ik het product ofwel laten of anders een paletje zoeken waar er maar erg zachtjes met een vinger is ingeweest..

  8. 7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Ik heb een jaar achter de kassa gezeten bij een supermarkt. Ik begon mijn dag altijd positief en vrolijk maar was vaak al binnen 2 uur verdrietig of boos. Mensen vinden het niet eens waard om je gedag te zeggen en maken zulke pijnlijke opmerkingen, hebben ze zelf niet eens door. Ook was er een vrouw die vroeg of ik zwanger was. WHUT? ik was 17, droeg bedrijfskleding maatje XXL en zat achter een kassa, dus je kon niet eens mijn buik zien! En als ik dan verbaasd en treurig nee zei, voelde ze zich niet eens lullig.

    Ik heb ook een half jaartje bij de Bijenkorf gewerkt waar ik na een kassacursus van een half uurtje op de PC, gelijk achter de kassa werd gezet. Wel samen met een collega maar die was ook zo ontzettend brutaal en onaardig. Ze was tegen de 60 dus ze vond sowieso dat ze alles beter wist en was ook zo hondsbrutaal tegen klanten terwijl ik er naast stond.. schaamde me kapot!
    Maar het meest erge vind ik nog wel dat mensen babypakjes kochten van bijvoorbeeld Burberry en ze dat ingepakt wilden hebben. Ik had totaal geen inpakervaring of ook maar iets geleerd. Er waren ook geen mooie cadeauverpakkingen. Oh, ik kon wel door de grond zakken als ik voor de klant iets stond in te pakken. Ik deed altijd zo mijn best, maar het was nooit goed genoeg voor een babypakje van 100 euro. Mensen hebben het vaak boos uit mijn handen gegrepen en t liefst liep ik dan huilend weg.

  9. Tuana
    7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

    Ik heb een keer klap in mn gezicht gekregen van een vrouw. Haar dochter kwam bij mij sigaretten halen dus vroeg ik of ze zich wou legitimeren en zij maar zeggen dat ze dat niet zal doen dus en hele discussie ingegaan werd boos en zei als je je niet legitimeert en ook nog is zo’n grote bek hebt mag je nu weg gaan, zij mij bedreigen en zeggen dat ik zal zien wat er zal gebeuren 10 minuten later kwam ze met haar moeder terug dus haar moeder vroeg waarom ze geen sigaretten mocht kopen ik vertellen dat ze zich niet ging legitimeren die vrouwen helemaal trippen op mij of ik blind ben ofzo of ik niet kan zien dat ze ouder is dan 16 ik zei ja het kan allemaal wel maar zij is verplicht om te legitimeren tot haar 20ste dus wettelijk is ze het gewoon verplicht. Die vrouw nog erop ingaan en zeggen dat ik niet zo stoer moet doen achter die kassa en dat ze me kan vermoorden en uit het niets kreeg ik een klap in mn gezicht dus ik helemaal boos en schreeuwen en al. Een hele erge discussie was er pas na dit kwam mijn filiaalmanager opdagen. Hij hun allebei uit het winkel gezet uit eindelijk hebben ze winkelverbod gekregen.

  10. JustHanneke
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Hoeveel kan je vertellen over een fles shampoo.. lijkt toch allemaal op elkaar.

    Het wiel is al eens uitgevonden!

  11. Cavalerie
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    haha je wilt niet weten wat er allemaal uit de klanten hun mond komt als Pluto op is met die disneyactie op is, en mij maar de schuld geven alsof ik ze persoonlijk allemaal mee naar huis heb genomen (ben cassière @ AH)

    • charlotte
      7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

      Ja hé. Pluto ging bij ons ook heel erg snel. Of als je ze geen extra Dinsey punten geeft terwijl ze er maar 1 krijgen.

  12. Noelle
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik moet zeggen dat de overeenkomst mij ook opviel, alhoewel ik verder helemaal pro beautylab ben (en eerlijk gezegd nogal tegen beautygloss..). Maarja, ook ik dacht even: ‘heh?’ toen ik het zag.

  13. Dorien
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik sta in een keuken van een drukke brasserie. Een vrouw had carpaccio besteld, helemaal opgegeten en wilde niet betalen, puur omdat er geen pijnboompitten op lagen. Ik dacht what the hell! Het staat ook niet op de kaart, en dat is ‘decoratie’ van het gerecht die elke kok zelf kan invullen. En eet het dan ook niet op als je niet wil betalen. Of klanten die na 15 min. weglopen omdat ze het te lang wachten vinden, op het drukste moment van de middag. Op 15min. kan een steak bien cuit niet eens klaar zijn. Gelukkig mag ik vloeken; ze kunnen me niet horen :)

  14. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik werk zelf in een winkel, en het ergste vind ik dat veel mensen je gewoon straal negeren als je hen begroet. Of mensen die heel neerbuigend doen, omdat ze er van uit gaan dat alle winkelpersoneel te dom is voor een ‘betere’ job. De meeste klanten zijn niet in je gezicht onbeleefd zoals in dit filmpje, maar op een heel sneaky manier respectloos en asociaal: afval dumpen, de pashokjes smerig achterlaten (van snotzakdoeken tot gebruikt maandverband), kleren ergens in een hoekje dumpen (terwijl er een rekje staat om te op te hangen en je hen had aangeboden de kleren aan te nemen). Ochja, ik staar me niet te veel blind op die enkele onbeschofte mensen :) Ik merk wel dat dit enorm verschilt per regio, in mijn klein stadje zijn de mensen nog niet al te onbeleefd, de anonimiteit is gewoon veel kleiner dan in een heel grote stad.

  15. Marie
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Doet dit me niet een beetje herinneren aan een razend populaire artikel dat Mascha van Beautygloss laatst geschreven heeft…..?

    • fleur
      6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

      Tja over vervelende klanten gesproken.

  16. fleur
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik ben verkoopmedewerkster bij kruidvat, en er was een vrouw die zo verschrikkelijk boos werd dat we geen tijdschriftenbonnen meer hadden dat ze haar complete inhoud van haar winkelmandje op me gooide, waaronder vanish blikken, cadeauverpakkingen, deobussen en zelfs een cilit bang ding verpakking. Ik heb er nog steeds blauwe plekken van en ik heb er aangifte tegen gedaan. Wat een !#$%^&*&^%$ wijf!

  17. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Wauw, die in het blauw, gaat helemaal los op die man! Oh, geweldig! xD

  18. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik heb eigenlijk bijna altijd wel te maken met hele leuke klanten en anders doe ik wel mn best zodat ze het zelf leuk vinden, maar een tijdje geleden waren er 3 volwassen dames die proefjes wilden maar ik legde uit dat ik geen deksels meer had en dus geen proefjes kon maken. Ze hield vol dat wij de spullen uiteindelijk toch weg zouden gooien en wilde alsnog een proefje zonder deksel en dan 2 soorten en dat was niet genoeg want het moest helemaal vol en ik gaf eigenlijk mee voor haar en haar vriendin en toen wilde haar vriendin ook nog eens! Normaal gesproken kan ik heel veel handelen, maar dit was onbeschoft gedrag tot de max! En laatst was ze er weer en vroeg weer hetzelfde aan een collega en ik zag haar en zei oh, maar u heeft die toch al een keer gehad? Wat vond u er van? Zei ze gewoon, ik heb jou nooit gezien, hoe kom je erbij dat het voor mij is, je vergist je ik heb jou echt nooit gezien en deze heb ik nooit gehad, maar ik koop ook wel eens(ik heb haar nooit wat zien kopen). ik dacht naaah… ik zo nog steeds vriendelijk en lachend dat ik me haar echt goed kon herinneren en dat ik testers zonder deksel had meegegeven, maar nee hoor ik vergiste mij zei ze met een rode kop. Ik zei toen, o ok nou goed, excuses dan vergis ik me… maar mij maakte het al niet meer uit want ik wilde gewoon dat ze begreep dat ik haar door had. Volgens mij zou ze zo nog een keer komen voor hetzelfde. En ze wilde bij mn collega ook dat het helemaal gevuld werd.

    Of klanten die producten kapot knijpen of hun vingers erin prikken en zo. Maar eigenlijk hebben we in de winkel vrijwel altijd leuke klanten.

  19. Annelies
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ok serieus, Ik heb absoluut niets tegen Beautylab OF Beautygloss maar dit moet ik even kwijt.
    Allereerst, stop met al die kinderachtige reacties. De sfeer op beautylab is altijd zo leuk en je maakt enkel beautyGLOSS en haar lezeressen zwart door op die manier te reageren. En als je het niet kan verkroppen dat er eens een dubbel artikel verschijnt op een blog moet jij je internet maar afsluiten. Ze doen beide hun best om origineel te bloggen maar het is gewoonweg onmogelijk om een dubbel artikel te vermijden. Als je dit al op een andere blog gelezen hebt dan laat je dit artikel toch gewoon voor wat het is? En wacht tot er een nieuw artikel verschijnt! Ikzelf lees ook nooit elk artikel van de blogs die ik volg. Titels zijn met een reden uitgevonden… En Serena astublieft trek je er niets van aan! Je blog is in mijn ogen geweldig en jij verdient het echt niet om op die manier vergeleken te worden met andere mensen!

  20. Anouk
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Och breek me de bek niet open,
    ik werk bij een bakker en daar zijn zoveel mensen lastig.
    We verpakken witte broodjes in een zak van 10. Dan willen mensen 18 broodjes, dus geef ik een zak van 10 en een van 8. Nou, dat is dus niet de bedoeling, ze willen persé 2 zakken van 9 puntjes.. Arg..

    Laatst was mijn nieuwe collega voor het eerst in de winkel aan het werk en toen wilde een klant bonbons. We hebben doosjes waar 200 gram in kan en doosjes voor 300 gram. Die vrouw wilde een doosje en dan wilde ze 165 gram bonbons. Dat is al lastig als je voor de eerste keer werkt, want bonbons zijn nogal rompslomp. Toen wist ze niet hoeveel het kostte want we hebben vaste prijzen en zegt die vrouw heel pinnig: ‘Ja, nu weet je ook nog niet hoeveel het kost,, Tssss.’

    Maarja, het ene oor in en het andere er weer uit denk ik altijd maar.

  21. Heartini
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    hebt net even al de comments doorgelezen en al die reacties van ‘ nou dit stond al eerder op beautygloss, inspiraties loos, copycat, blabla…’ doet het precies lijken alsof Macha al haar vriendjes naar hier gestuurd heeft om de blog af te zeiken. We weten allemaal dat Macha heel goed bevriend is met Cynthia van Misslipgloss die -zoals ik in een recent artikel gelezen heb- stikjaloers werd op Serena toen die met haar broer date en gelijk ook steeds meer bekender werd in de beautyscene. Srsly wat is dat toch met die onderlinge rivaliteit tussen beautyblogs?
    Nou ik kan eerlijk zeggen dan Beautylab de eerste! beautyblog is die ik jaren geleden ben beginnen volgen, ik kom nog steeds dagelijks op de site en ik vind dat deze blog van allen nog het meeste inhoud heeft in vergelijking met anderen die alleen maar over de laatste nieuwe releases of limited editions enz gaan. Serena, trek je aub niks aan van die jaloerse meiden met hun domme opmerkingen, je hebt een geweldige blog!
    zo, dat moest er ff uit.

    • Lisanne
      6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

      Sorry, maar dit vind ik een even nutteloze comment als alle andere comments die betrekking hebben op de vergelijking tussen verschillende beautyblogs. Het is even onfatsoenlijk om zulke beschuldigingen te uiten zonder enig bewijs. Wat wil je hier nou mee bereiken? En is dat ook echt jouw zaak, welke relaties Serena, Cynthia en Mascha onderling onderhouden? Denk je dat je comment daar op een positieve manier aan bijdraagt?

      Zelf heb ik het vermoeden dat 1 of 2 kinderachtige personen de boel proberen te verzieken hier omdat de namen op elkaar lijken en de comments op een opvallend zelfde manier worden geschreven; alleen Serena kan dat zien aangezien comments worden gekoppeld aan IP adressen. Ik neem aan dat Serena maatregelen treft tegen dit soort gedrag. Maar daar heeft ze dit soort comments echt niet bij nodig.

      • Heartini
        8 december 2011 / donderdag, 8 december 2011

        en ik vind dit geen nutteloze comment. Ik zeg gewoon dat het voor mij precies zo lijkt, en wat ik zei heeft al eerder in verschillende artikels gestaan wat op menige beautyblogs verschenen is. Het kan mij geen bal schelen wat hun onderlinge relatie is. Ik volg zowel beautylab, beautygloss en misslipgloss al jaren elke dag. en ik probeer de boel helemaal niet te verzieken, net zoals die anderen met hun copycat comments heb ik evenveel recht om mijn zegje te doen doe s ff normaal.

  22. Kimberly
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik heb niet in een winkel gewerkt, maar wel als grondstewardess…daar kom je de verschrikkelijkste types tegen…zoals een man die tegen zn dochter zij “daarom moet je nou naar school, anders eindig je net als deze mevrouw” serieus….ik zij toen…nou meis zelfs hier moet je voor leren

  23. Heartini
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    ik werk in een winkel waar ze handtassen, bagage en reisartikelen enz verkopen en over het algemeen zijn de mensen wel vrij vriendelijk maar waar ik echt wild van word zijn die mensen die je behandelen als een slaaf, ‘kunt u die koffer eens opendoen’ met zo een minachtende blik op hun gezicht, om je dan een hele boel zware koffers te laten openen, de volledige uitleg willen van A tot Z, winkel volledig overhoop, inclusief de opbouw van de etalage, en dan doodleuk te zeggen ‘nou ik ga er nog even over nadenken’ en dan kan je alles weer netjes opruimen. of de handtassen die je net uren mooit hebt zitten opvullen om te etaleren doodleuk alles uit te halen en op de grond gooien. Of dames die 20 x dezelfde vraag stellen en te lui zijn om iets vast te pakken en het label te lezen en bij elke tas vragen ‘van welk merk is deze?’ terwijl het er in koeienletters opstaat!’ ‘van merk x mevrouw, zoals het er duidelijk opstaat’.
    Ooit had ik eens een klant, een oudere dame, en ze kwam kijken voor een handtas, en ze had er enkele uitgekozen en ze vroeg me ‘welke vindt jij het mooist?’ maar mijn baas zegt altijd dat je daar niet mag op ingaan want anders beinvloedt je de klant mss te veel in hun keuze en kunnen ze mss spijt krijgen van hun aankoop. Daarop zei ik ‘nou dat hangt natuurlijk af van uw persoonlijke voorkeur en die verschilt van persoon tot persoon.’ toen bekeek ze me al met een vies gezicht; ze probeerde het nog enkele keren maar ik ontweek telkens de vraag waarop ze toen met zo een omhooggevallen toon zei ‘Nou jij vindt blijkbaart niets mooi in deze winkel dan.’ waarop ik vriendelijk nogmaals zei dat handtassen erg persoonlijk zijn. Ook vindt ik het zo vreselijk als ze doen alsof ik totaal niet weet waarover ik het heb, want ik ben tenslotte nog een dom jong meisje, en zij weten er natuurlijk ALLES over. zo kan ik blijven doorgaan met verhalen over vervelende klanten.

  24. Petra
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ne ff wat fijne ervaringen bij ah zijn ze altijd vriendelijk
    Als mensen niet vriendelijk tegen mij doe
    Dan doe ik dat wel tegen hun

  25. Eef
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Oww heel herkenbaar. Ik werk zelf in het toerisme en de meeste mensen denken leuk, blije mensen die lekker op vakantie willen/ gaan. Ik vind het heerlijk met mensen werken maar soms zijn die leuke mensen ver te zoeken. Ze blijven zeuren om niets of blijven je mailen met onzin (facebook uitnodigingen etc..). Bij mij ben je absoluut niet snel een zeur, ik kan echt lang met iemand doorgaan maar op een gegeven moment pff.. laat het nooit de klant merken maar achteraf kan ik er met collega’s vaak om lachen en tja remimber sommige mensen zijn gewoon een beetje sneu en hebben misschien een k* dag. Als je zelf een winkel in gaat en je bent vrolijk behandel jij het personeel ook vrolijk, heb je haast en ben je niet in je doen of heb je net slecht nieuws gehad ofzo kan ook jij wel eens zwaar vervelend of uit je vel springen. Denk daar ook eens aan als je een keer een ‘vervelende’ klant hebt!

  26. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ohhh breek me de bek niet open!
    Ik werk in een boekenwinkel, dagelijks maak ik situaties mee die echt tenenkrommend zijn.
    Als verkoopster is het altijd mijn doel om mensen een fijne winkelervaring te geven, ongeacht of ik een rothumeur heb of niet; daar kunnen de klanten namelijk niets aan doen. Mijn collega’s en ik doen altijd ons best om mensen goed te helpen op een leuke en vriendelijke manier, maar dat wordt echt niet altijd gewaardeerd, je schrikt ervan hoeveel klanten onbeschoft en onbeleefd zijn.

    Het is niet alleen het feit dat veel mensen gewoon zeer onbeleefd zijn, het is ook dat ze het gewoon keihard niet door hebben.

    Ik zeg altijd vrolijk en vriendelijk gedag tegen iedereen die de winkel in komt, ik zit recht tegenover de deur dus je kunt me niet missen. 8 de 10 zegt niks terug en kijkt me niet eens aan.
    Uiteraard zeg ik ook vriendelijk gedag als mensen de winkel verlaten, waarbij 8 van de 10 wederom een vriendelijke groet niet kan beantwoorden.

    Het zijn echt niet alleen veel jongeren (en kinderen die met hun ouders – die exact hetzelfde doen en ook niet gedag zeggen -) maar juist ook veel ouderen die met een chagrijnige kop de winkel in komen en ook bij het afrekenen komt er maar weinig geluid uit.
    Een voorbeeld:

    Een klant komt met een boek bij de kassa, legt het ongeïnteresseerd op de plank net onder de toonbank, terwijl ik met uitgestrekte hand sta te wachten met een vriendelijk
    “Dat wordt ‘m voor u?”
    De klant gromt/mompeld een soort van antwoord, maar is meer geinteresseerd in het raam en wat er buiten gebeurd.
    “Dat wordt dan XXX euro alstublieft!”
    De klant loopt ineens weg van de kassa, pakt er nog een boek bij, legt het op de andere ZONDER iets te zeggen.
    “Begrijp ik uit uw nonverbale communicatie dat u deze er nog bij wil?” (irritante klanten roept bij mij altijd sarcasme op)
    Klant: “GROMJAGROM”
    “Dat wordt dan XXX” (omdat dit vaak gebeurd sla ik nooit af voor de klant met geld of aan de pin staat, anders moet ik het weer UIT de kassa halen etc)
    “Wilt u er een papieren zakje omheen?”
    Wederom gewoon geen antwoord. Ik doe het maar gewoon en geef het aan hem. Het wordt onderhand uit mijn handen gegrist. En hij loopt naar de deur.
    “Nou meneer het was gezellig hoor! Een hele fijne dag nog vandaag!” SARCASM SARCASM FAKE SMILE.

    Het ergste? Dit maak ik wekelijks (of vaker) mee.

    Ook heel vaak gaan mensen achterin de winkel staan terwijl ik bij de kassa bezig ben en dan roepen ze een vraag naar me. Ik negeer ze dan gewoon tot ze naar me toe komen, want het een “mag ik iets vragen” kan er heel vaak niet af. Dan zeg ik blij met big smile
    “Oh ik hoor u niet hoor achter in de winkel! Ik sta naast de radio!” :P Muahaha.

    Het aller aller ergste vind ik als mensen heel erg uit de hoogte doen of kutgrapjes maken over blondines omdat ze denken dat ik niks weet. Dan zeg ik meestal dat ik ing. voor mijn naam mag zetten en dat ik dat soort grapjes niet zo waardeer, ik sta er niet om me te laten beledigen.

    Ik heb één keer meegemaakt dat een klant agressief tegen me werd. Dat vond ik echt super eng en het is zo moeilijk om dan rustig te blijven.
    Het was sluitingstijd en er was nog een klant in de winkel. De kerkklokjes gingen al, en ik wil natuurlijk na een lange dag ook lekker naar huis wat eten. Ik informeer mensen altijd vriendelijk over dat we gaan sluiten en als ze nog iets willen kopen dat ze dit even bij mij komen afrekenen.
    De man die nog in de winkel was werd RAZEND, echt serieus, ik stond in de verdedigingshouding klaar om mezelf te verdedigen.
    We hebben een bovenverdieping en daar stormde hij vanaf, begon me voor alles wat los en vast zat uit te schelden en ik kreeg er amper een woord tussen.
    Op een gegeven moment kun je niet meer rustig blijven dus ik schoot uit mijn slof, en dan kan ik héél fel zijn, dus ik vertel hem:
    “Wat denkt u verdomme wel niet? Dat u mij hier een potje kan gaan staan uitschelden??? U gaat nu HEEL snel de winkel uit voor ik u eruit zet!” of zoiets.
    Nu ben ik geen iel meisje en ben zeker niet bang aangelegd dus heb ik hem hardhandig de winkel uitgewerkt, toen heeft hij nog 10 minuten op de ramen staan bonken terwijl ik beneden in de kelder mijn spullen ophaalde, ik heb net zo lang gewacht tot hij was opgezout, alle lichten uitgedaan, jezus. Als ik er nu nog over na denk… Mijn hartje gaat er sneller van kloppen, en niet van blijdschap.

    Gelukkig zijn er ook heel veel leuke klanten, en ik moet zeggen dat ik jongeren (dus pubers) over het algemeen vriendelijker en beleefder vindt dan ouderen, ik word heel vaak door jongens en meisjes in de puberleeftijd aangesproken met “mevrouw” en “u” en ze doen dan helemaal hun best om netjes te zijn. Daar wordt ik blij van! Net als kindjes die heel erg lief zijn en beleefd en shy komen vragen of ik ze wil helpen, zo cute!
    Mijn vaste klanten zijn ook schatjes, die maken mijn hele dag weer goed!

    Zo, dat was een heel verhaal. Ik zou er een (strip)boek van kunnen maken met wat ik allemaal meemaak, maar ik weet een ding zeker, je krijgt een hoop gezeik over je heen als winkelpersoneel, maar ook veel liefde. En dat laatste, daar doe ik het voor. :)

  27. Sharon
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik heb 2,5 jaar als kassa meisje bij een supermarkt gewerkt en ook vrij veel mee gemaakt. Ik ben zelfs 3 keer in huilen uitgebarsten.

    1 keer weet ik nog goed. Ik had een man in een invaliede wagentje ana mijn kassa, die bekend stond omdat hij altijd bier kocht. Nou had hij ook enkele boodschapjes in zijn voor mandje zitten, en nog wat spulletjes die hij waarschijnlijk al eerder had gekocht.

    Toen hij alles op de band legde vroeg ik aan hem of die spulletjes in zijn voor mandje van hem waren of ook boodschapjes waren. Nou die man begon ineens helemaal te schreeuwen; Hoezo? denk je dan dat ik steel? Oh ze denkt dat ik steel! ZE DENKT GEWOON DAT IK STEEL!!!!! ZE DENKT GEWOON DAT IK STEEL!!!
    en hij bleef maar doorgaan en iedereen keek onze kant op. Nou ik kreeg dus al meteen tranen in mijn ogen en toen brachten mijn collega’s mij naar de kantine, waar ik tot rust kon komen. Maar als ik eenmaal begonnen ben met huilen lijkt het wel alsof ik niet meer kan stoppen.

    Daarna heeft die man nog wel zijn excuses aangeboden maarja…. zoiets maak je niet ongedaan.

    Ik heb ook heel veel last van jongeren die alcohol kopen en zich niet kunnen legitimeren, of niet snappen dat je tot 20 legetimatie moet vragen en dat mensen die ernaast staan zich ook moeten legitimeren… En als jij 16 bent en aan 3 jongens van 20 moet vertellen dat ze hun kratje niet mee krijgen…

  28. Lotte
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Oke, ik post eigenlijk nooit wat, maar ik had zaterdag (tevens mijn laatste werkdag na 3jr) toch wat mee heb gemaakt. Dit spant echt de kroon hoor, in mijn winkelcarriere.
    Een stel van rond de vijftig, type de vrouw heeft de broek aan en dr man stond er een beetje bij. Heel doorsnee allemaal. Zij komen bij mij afrekenen, ik noem het bedrag en kijk daarbij de vrouw en de man vriendelijk en met een lach aan. Dit kon mevrouw niet hebben en vroeg vals waarom ik met haar man aan het flirten was?!? Dat was natuurlijk helemaal nietbhet geval en dat vertelde ik haar ook, schiet ze HE-LE-MAAL uit dr vel, wie dacht ik wel niet was dat ik haar man aan het verleiden was en dat ze heus wel zag dat ik haar man wilde en als wij elkaar nou zo leuk.vonden dan moesten we maar oprotten en wat.was ik wel niet voor mannenafpakkende hoer. Dus. En dr man er maar schaapachtig bijstaan..

    Mijn baas heeft haar de winkel uitgezet en ik ben weggelopen. Echt joh, wat ontzettend bizar..

  29. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Over asociale klanten gesproken… Je hebt er zelf ook een paar tussen je lezers zitten zie ik. Serieus, waar slaan die ‘beautygloss is beter’ opmerkingen op? Het zijn dan wel allebei beautyblogs, maar in mijn ogen totaal niet te vergelijken. En als je beautygloss fijner vind, lees beautylab dan gewoon niet. Niet zo moeilijk toch?

  30. Rianne
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    wauw, echt respect voor de mensen die er iets van zeggen, echt goed van ze. Vooral die laatste idd. Ik hoop dat ik hetzelfde zou doen

  31. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik werk ook in een ijssalon en ik herken het al te goed. Mensen kunnen onwijs asociaal zijn en beledigend. Soms zijn mensen zo onwijs brutaal en kunnen ze je echt behandelen alsof je een hond bent… vooral als het druk is. Heb er soms echt moeite mee aardig te blijven. Laats had ik een klant die iets bestelde terwijl ze aan het bellen was. Vervolgens moest ze pinnen en kon ze het allemaal niet dragen en lukte het pinnen niet. Ze flipte helemaal uit omdat allemaal niet snel genoeg ging enz. Terwijl zij de gene is die aan het bellen is en de boel onwijs ophoud.

  32. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik werk bij een supermarkt achter de vers afdeling, vleeswaren, kaasbeleg en buitenlandse kazen, en nou wordt er van ons verwacht dat we áltijd wat te proeven hebben. Hartstikke leuk allemaal, maar het is een beetje jammer wanneer je mensen ziet lopen die de zak van hun bodywarmer vullen met blokjes kaas.
    Het is een kleine moeite om dat klaar te maken, maar ik verwacht dan wel dat er oprecht geproefd gaat worden en dat men nadenkt over zou ik dit kopen of niet. En natuurlijk snap ik ook wel dat mensen weten hoe Goudse jonge kaas proeft maar dan blijft het gewoon aso wanneer je 4 blokjes per keer pakt. En ik zeg per keer want 9 van de 10 keer komen ze ook gewoon voor een tweede ronde.
    Het is gewoon jammer dat het tegenwoordig gezien wordt als, kom we gaan naar de AH om even wat te eten ipv dat je met de gedachte zit van wat zouden ze nu te PROEVEN hebben.
    Ook een keer was het ontzettend druk, zo druk dat je het kon zien aan mijn rode hoofd, en hierdoor was ik er nog niet aan toe gekomen om het proefbordje bij te vullen. Er lagen nog 2 blokjes kaas. Loopt er een klant langs, zegt hij tegen zijn vrouw: “nou ze zijn ook lekker karig hier.” Ik heb hem met alle verstand nagekeken en was gewoon aangeslagen. Ik doe zo hard mijn best om ervoor te zorgen dat ik mijn werk op tijd afheb en dat alles in de bak ligt, en dan krijg je zo’n *kut* opmerking omdat ze hun maag niet kunnen vullen.

    Er zijn natuurlijk ook leuke klanten die met je gaan praten over het product en het uiteindelijk wel kopen. Verder heb ik een vriendin die werkt bij de MAC counter in de Douglas, en regelmatig wanneer ik even aan het snuffelen ben tussen de producten zie ik dat er van die klanten komen die zichzelf zo belangrijk zien omdat ze zoveel geld hebben dat ze die arme mensen bij de Douglas gewoon als stront behandelen. Heel erg vervelend om te zien ook.

  33. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Heftig !
    Ik ben een keer heel hard uitgelachen, omdat ik als cassiere om de ID vroeg… Ik kon wel huilen, maar ik hield me groot, ook al was het mijn 2e dag.

  34. Hayat
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ja ik heb ooit eens zo’n aflevering gezien van what would you do, dat ging over een kidnapping en het kindje bleef roepen ‘he’s not my daddy’. Maar niemand greep in, tot 2 gasten zagen dat er iets niet klopte!! Goed programma!!

  35. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    dit is wel een beetje van beautygloss!

  36. Soesa
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik heb dagelijks met boze klanten te maken ik werk in een callcenter voor een zorgverzekering als klantenservice medewerkster mensen kunnen vragen wat ze vergoed krijgen voor een bril bijv… En mensen kunnen ongelooflijk moeilijk doen ben vaak bedreigd uitgescholden of mensen die erg zielig gaan doen waarvoor betaal ik de premie nog ik kan beter als ho*r gaan werken! Door meestal rustig te blijven en goed te luisteren wordt de klant rustig maar het blijft wel pittig.

    Maar ik ben blij met dit artikel en ik vind beautygloss en beautylab allebei leuk alleen beautylab tikkeltje leuker omdat serena veel humor heeft en wat meer reageert op de comments voor de rest ga zo door en ik blijf ze volgen!

  37. Kirsten
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Mijn broertje werkt voor zijn bijbaantje bij Media Markt en het komt regelmatig voor dat “bekende” Nederlanders korting verwachten.
    En dit zijn de “B” sterren, dat vind ik pas echt triest!

    • Kirsten
      6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

      En dat gaat niet op een leuke manier, want ze zijn zwaar beledigd als ze dit niet krijgen…vergat ik er nog even bij te zetten :-)

  38. Corien
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik heb 4 jaar in een supermarkt gewerkt en werk nu in een andere winkel. Ik heb wel eens een schreeuwende klant gehad of iemand die seksueel getinte opmerkingen maken, maar ik vind toch de toeristen die geen woord Engels of Nederlands kunnen maar wel speciale eisen hebben aan hun eten. Heb een keer een Spaans of Italiaans koppel in de winkel gehad die iets over de soep wilden weten en op hun horloge tikten. Ik heb ze vervolgens alle antwoorden op alle vragen die ik kon bedenken die betrekking hadden tot de soep en de tijd, maar ze begrepen mijn antwoorden gewoon niet. Ja, sorry, maar dan houd het ook op, dan kan ik je niet helpen.

    Tegenwoordig heeft de winkel waarin ik werk ook 2 keer in de week beveiliging in de ochtend, omdat we een aantal keren klanten hebben gehad in de ochtend die in beschonken toestand de winkel binnen kwamen, maar gelukkig heb ik het zelf niet meegemaakt. Maar mijn collegas zijn bedreigd met de dood en ook zijn er een aantal keer klanten geweest die eten kochten bij ons aan de balie en daar vervolgens doodleuk mee zijn gaan gooien naar elkaar…

  39. Liez
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Wat een gezeur over beautygloss. Als je haar zoveel beter vindt, hoepel dan lekker op :) Ik lees beautygloss ook, maar ik vind beautylab veel gezelliger. Ik ga dan toch ook niet beautygloss afkraken… houdt het gezellig mensen.
    Laat je niet kennen lieve Serena :) Je blog is super leuk en ik volg het met veel plezier.

    • Xandra
      6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

      Vind het hier inderdaad ook veel gezelliger:)! Leuke artikelen en goede sfeer, ga zo door! x

  40. 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik ben zo vaak beledigd, dat ik het niet eens meer onthoud. Schrik wel van sommige verhalen hier.

  41. Romy
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Zo echt, sommige mensen, die zou je over de balie heen willen sleuren en willen slaan.
    Ik werk bij de Freerecord shop, en ik heb echt gewoon al zoveel vervelende klanten gehad.
    Ik had een keer een klant, en die wou een dvd hebben, dus hij kwam vragen of we die dvd hadden, dus ik zei netjes “Dat weet ik niet zo uit mijn hoofd, ik zal even in het systeem kijken.”
    Vervolgens bleek dat die dvd helemaal niet in ons systeem stond, dus ook niet in de winkel. Dus ik stelde voor dat ik even ging kijken of ik hem kon bestellen op onze site, maar ook daar vond ik hem niet op.
    “Wil je nou gaan zeggen dat hij niet bestaat?”
    “Ik hen geen idee meneer, hij zou best kunnen bestaan, maar ik zou niet weten hoe ik hem hier in de winkel moet kennen want ik vind niks op deze titel.”
    “Weet je uberhaupt wel iets?”
    “Sorry?”
    “Het lijkt erop dat je niks weet, waarom werk je hier dan.”
    En toen liep hij boos weg. Ik had echt zo iets van PARDON?

    En ik had ook een keer een meisje van mijn leeftijd (±16) en die kwam met haar ouders vragen of we de dvd van Dunya en Desie nog hadden. En ik vroeg me hardop af of je Dunya met een y schreef of met een j. Kreeg ik als reactie
    “Jezus, jij bent dom. Zit je niet op school ofzo?”
    Ik keek de ouders echt zo aan, van ‘zeg er iets van anders doe ik het’
    Gelukkig zeiden die ouders er inderdaad iets van, maar ik had echt zo iets, van lekker respectloos?

    Aghja, maar misschien vinden mensen mij ook wel een vervelende klant, :’D

    • Kim
      7 december 2011 / woensdag, 7 december 2011

      Want op school leer je ook echt of je Dunya van Dunya en Desie met een Y of met een J schrijft :’)

  42. Xxx
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Mascha van bg heeft hier al een artikel over geschreven …… Inpiratiloos:$

    • Romy
      6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

      Gedraag je?

    • fleur
      6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

      @ xxx, jouw vocabulaire en gramatica is niet eens voldoende dus jij kan zelf niet eens artikels schrijven. Please stop met zeuren over beautygloss, zo kinderachtig en ongepast. GRRRR.

  43. charlotte
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik zit achter de kassa bij de AH. En over het algemeen zijn de klanten erg begripvol en aardig.
    Maar soms komen er echt mensen waarvan ik denk ‘waar heb ik dit aan verdiend’.
    Of mensen die denken dat je dom bent omdat je achter de kassa zit.
    Ik doe uiteraard ook niet alles goed of met een glimlach op mijn gezicht, maar dat moet ook begrepen worden. En als ik een fout heb gemaakt en ik word daarop gewezen bied ik wel mijn excuses aan en probeer ik oprecht om het weer goed te maken.
    Maar wat me vooral ergert is de reacties die ik krijg van mijn leidinggevenden.
    Zij hebben in de praktijk veel minder contact met de klanten dan de cassiëres, en daardoor veel minder conflicten met hen.
    Dus als een klant naar mijn gevoel onredelijk deed en daarmee naar een team-leid(st)er stapt, krijg ik de volle laag. Ik doe het slecht en de klant is áltijd koning. Vooral bij de volwassenere.
    Maar als er een keer een jongere iets terug wil brengen of niet tevreden is over zijn aankoop dan maakt het niet uit. Dan staan de team-leid(st)ers vol in hun recht?.
    Ik vind dit echt belachelijk en dat is voor mij ook de reden dat mijn volgende baan niet in een groot bedrijf zal zijn, maar ergens in een intiem klein bedrijf.

    • izzy
      8 december 2011 / donderdag, 8 december 2011

      hey,
      ik denk eerlijk gezegd dat het aan je leiding gevende ligt. Ik werk ook bij een AH maar dan een franchise. En als het nodig is haal ik er iemand van de counter bij en die steunen mij dan. Dus ik denk niet dat het eraan ligt dat AH een grote firma is maar eerder aan jou finiaal.

  44. Sintha
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik werk in een Amerikaans Grill & Steak Restaurant, echt heel erg leuk. De sfeer is er gewoon luchtig en ”grappig” zeg maar. Sommige gasten slaan daar echter soms een beetje in door. Vooral groepen met dronken lui. (druktemakers) Dingen kapot maken, heel asociaal door het restaurant schreeuwen.

    Oh en gasten die naar me fluiten alsof ik een hondje ben, dat vind ik zo respectloos! Dan zeg ik altijd: ”Mevrouw/Meneer, ik wil best bij u komen maar u hoeft niet maar mij te fluiten!”

  45. lian
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Hoe het idee gejat van beautygloss….

    Btw kan je ook eens teksten schrijven zonder spelfouten, zo irritant. Vooral als je een titel niet juist kan spellen, dat had je laatst.

    • Mariska
      6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

      Zo, jij hebt even goed gekeken hoe het dus niet moet.

      Misschien kan je wat vriendelijker zijn, ipv dingen te commanderen.

    • :)
      6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

      Meid, ga dan lekker beautygloss lezen:)

      • Ella
        6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

        Kan inderdaad wat respectvoller en vriendelijker gezegd worden. Toch viel mij al meteen bij het vorig artikel de gelijkenis met Beautygloss op, en nu er nog eens een tweede artikel met de keerzijde is, doet het er wel héél erg aan denken. Beetje raar. Nu ja, kan gewoon toeval zijn maar het is wel opvallend.

    • 6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

      Wat is het toch met mensen en vervelende opmerkingen maken? Als je nou niets leuks te zeggen hebt of je prefereert een andere blog, dan hou je toch je mond en ga je met je zure kop die blog lezen in plaats van hier de sfeer te verpesten??
      Hebben je ouders je geen manieren geleerd en dat het beter is om niets te zeggen dan iets gemeens?

      Wat een kleuterig gedrag zeg, ongelofelijk.

      Niks van aantrekken hoor Serena, we LOVE Beautylab, en naar mijn mening is Beautylab de leukste NL beautyblog die er is. Geen kapsones, leuke artikelen met een dosis creativiteit, ik ben nog geen artikel tegen gekomen dat ik NIET leuk vond om te lezen. ZO. Dat moest ik ook even kwijt!

  46. ilse
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    ik heb nooit echt ontzettend lastige klanten gehad. de ergste twee gevallen waren deze:
    – een vrouw die heel geïrriteerd werd omdat ik niet snapte dat ze een thermosfles wilde hebben terwijl ze om een thermostaat vroeg. (ik vertelde haar dat wij geen thermostaten verkopen en toen ze wel haar thermosfles had gevonden kwam ze geïrriteerd naar me toe)
    – ik heb ook wel eens te maken gehad met twee meiden van rond de 20 bij de make-up die gewoon van elk product het folie af stonden te trekken, en zich uitgebreid op stonden te maken met die producten en kwasten. ik heb ze toen vriendelijk verzocht “Dames, willen jullie alstublieft alleen de testers gebruiken, omdat de producten anders onverkoopbaar zijn” en ik werd minachtend aangekeken en ze gingen er gewoon mee door. ik stond toen op het punt om mijn baas te halen, alleen toen kwam er een andere vrouw naast staan en gingen ze er toch maar vandoor. (sociale controle..) dit is wat we naderhand hebben moeten afschrijven en weggooien: twee kwasten, een foundation, een oogschaduw, een concealer en een oogschaduwmouse

  47. Axelle
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Omygodd , ik kreeg echt de zenuwen van die vrouw !

  48. Cynthia
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    hier kan ik ook echt niet tegen, van die zeikklanten, maar dit is wel heel extreem. Ik werk bij een drogist, en soms krijg ik ook wel eens dingen naar mijn hoofd van ; hebben jullie nog (een product dat in een aanbieding is) ? ik : nee, die zijn helaas uitverkocht. klant : ja dat zal wel weer, ik vind het gewoon een lokkertje! kopen jullie die niet genoeg in ofzo! . En dan helemaal boos worden, net alsof ik er wat aan kan doen, er zijn nog wel meer mensen die dat product willen hebben, dan moet je maar eerder komen. En een paar weken terug had ik ook een zeikklant, ze zocht een mascara voor haar dochter, maar wist niet welke precies, ze had een paar kenmerken genoemd en ik wist zeker welke ze bedoelde, dus ik wees hem aan, maar volgens haar was dat dus niet de goeie, maar voorderest was er geen enkele vergelijkenis bij dat make-up merk, en daarna begon ze nog over een luchtje te zeuren, hoe chaggereinig ik ervan werd, ik bleef aardig en probeerde haar zo vriendelijk mogelijk te helpen, toen is ze naar een collega van mij gegaan, die collega deed precies hetzelfde als mij, en toen vond ze het wel goed, en toen zei ze ook nog ; ja dat meisje daar kan me echt niet helpen, en ze loopt steeds weg enzo! ik dacht echt van wat?! naja, zulke dingen gebeuren dus. Gelukkig heb ik ook een boel leuke klanten :)

  49. Renske
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Sommige mensen laten hun lege starbucks bekers gewoon ergens in de winkel staan, en verwachten dan dat het achter kunt kont wordt opgeruimd.
    Nou bij mij niet hoor, ze kunnen het rustig aan me vragen of ik een prullenbak heb dan gooi ik het met alle liefde weg, maar niet ergens op een stelling tussen de leren tassen twv 200 Euro.
    Dus zodra ze dan richting uitgang lopen pak ik die beker op en loop ik ze achterna “Oh je vergeet iets!!!” en dan natuurlijk met een smile :-)))
    De meesten voelen zich dan een soort van betrapt en zeggen: oh….eh….bedankt.

  50. Leanne
    6 december 2011 / dinsdag, 6 december 2011

    Ik werkte toen de tijd nog als caissiere bij de C1000. En er kwam een man naar me toe en vertelde dat hij nergens de ^%#@*!^*!# prijs kon zien. Ik vertelde hem dat ook niet te weten… Maar voordat ik mijn zin kon afmaken met; ik zal mijn collega eens na laten vragen. Werd hij zo boos dat ik het product niet mijn ‘bolle kop’ kende en ik een ‘debieltje’ was die ’40 jaar lang als een dombo’ kassa zou gaan draaien.

    Waardoor ik opstond en zei: Zoek het uit.
    En ben gewoon naar een collega gelopen of ze mijn kassa wilde overnemen omdat ik zo enorm rood aan gelopen was en op ieder moment kon ontploffen.