Instalab week 46 | op reis met papa

Op zondag ben ik met mijn lieve vriendinnetjes Caroline, Kelly en Sanaz de stad in gegaan. We spreken elkaar vaak over whatsapp, maar spreken veel te weinig af! Ik denk zo’n 3-4 keer per jaar en dan meestal in Utrecht. Maar het was zoals altijd supergezellig! Ik had mijn nieuwe, fluwelen pakkie aangetrokken (#gekregen van NA-KD fashion).

Natuurlijk konden we het niet laten om even langs MAC te gaan, wat is die nieuwe Snowball collectie mooi! De Douglas medewerkers hadden niet gelogen, haha! Ik heb een setje gekocht met 3 kleine lipglossjes.

We zaten zoals gewoonlijk de hele middag bij Stan&Co, en rond een uurtje of 5 namen we afscheid. Toen Kelly, Sanaz en ik op de terugweg naar het station langs de Lucardi liepen liet ik me verleiden om nieuwe oorbelgaatjes te laten schieten, haha! Lekkere spontane actie! Ik had er al 1 in elk oor, nu heb ik er 3 in elk oor. Hoppa, meteen 4 erbij dus!

Het meisje die me hielp herkende me en vond het superleuk dat ze mijn gaatjes mocht schieten! Enne, hier lach ik nog…

En hier niet meer!

Niet dat het pijn deed hoor, maar je voelt even een steek en daarna begint je oor te gloeien. Maar…. het meisje deed het super, heel snel en zeker van haar zaak, en ik ben superblij met mijn nieuwe gaatjes! Nu 6 weken even elke dag ontsmetten en draaien en dan mag ik de knopjes eindelijk vervangen voor mooiere exemplaren. Can’t wait!

Op maandagmiddag zijn papa en ik naar het Hilton Airport hotel gegaan, omdat we de dag erna, dinsdagochtend, gingen vliegen.Van Hilton heb ik 1 overnachting en een diner voor 2 #gekregen. Super!

Het leek me wel een keer relaxt om zo op reis te gaan, zonder stress en op 10 minuten lopen vanaf het hotel. Papa vond het geweldig, want onze kamer had uitzicht op het vliegveld dus je kon lekker vliegtuigjes kijken! Ook had ik voor hem een uitgebreide spa behandeling geboekt (1 uur massage + half uur scrubben) omdat hij dat gewoon verdiende!! Hij staat altijd voor me klaar en hij is de liefste papa ever. En nu kon hij lekker relaxt en EXTRA uitgerust op reis.

’s Avonds echt GODDELIJK LEKKER gegeten in het restaurant dat zich beneden in het Hilton bevindt; Bowery Restaurant. Echt een aanrader! Hier wil ik zeker vaker terug komen, want de kaart is een beetje asian fusion en past precies in mijn straatje! <3

Zo, nog even wat gewerkt op de hotelkamer, en de volgende dag super chill op reis! Er komt nog een uitgebreid verslag over onze overnachting op Travellab.nl, want ik vond het een hele fijne ervaring. De volgende keer dat ik ’s ochtends moet vliegen wil ik weer overnachten op Schiphol. Scheelt me zo veel stress!

Vliegtuig outfit! Mijn velvet pakkie, nieuwe Nikes (#gekregen van Sarenza), lekkere cashmere trui en een bijpassende velvet headband (#gekregen van My Jewellery).

Samen met mijn pops in het vliegtuig. Ready for takeoff!

Zo’n 11 uur later aangekomen in Kaapstad en met de taxi afgezet bij ons appartement. Een heerlijk ruim appartement, mooi ingericht ook, en lekker dichtbij het V&A Waterfront! Papa is happy!

En al helemaal toen bleek dat er veel voetbal op TV werd uitgezonden, voorzien van Engels commentaar. De eerste avond zat hij al meteen een wedstrijdje te kijken, haha!

De volgende dag liepen we vanaf ons huisje naar het V&A Waterfront, onderweg keken we onze ogen uit. Alles is zo mooi groen en zo mooi aangelegd. Papa maakt om de 3 meter overal foto’s van die hij dan thuis aan mama en aan zijn collega’s kan laten zien.

Echt schattig.

Hier staat hij te kijken naar de robben (fury seals) die lekker lagen te chillen in het zonnetje! Ik weet dat wij in NL ook zeehondjes hebben, maar ik vind het zo gaaf dat je ze hier van zo dichtbij kan zien. Alsof je in het dolfinarium bent! Alleen hier zwemmen en wonen ze gewoon in Kaapstad zelf. Het blijft me verbazen als je de natuur van zo dichtbij kan meemaken.

Hoe lief is mijn vader, met zijn rugzakje. Hij geniet met volle teugen, vind alles fantastisch! Hij is echt heel leuk en gezellig reisgezelschap.

Kijk, zo dichtbij!

De beruchte foto die niet mag ontbreken als je in Kaapstad bent, haha! Mooi met de Tafelberg op de achtergrond.

Toen ik deze dingetjes zag moest ik aan mijn moeder denken. Echt iets voor haar en echt iets wat ze voor ons gekocht zou hebben toen we nog klein waren.

Die avond aten we heerlijk bij restaurant Mondiall. Ik nam fish taco’s!! Wat waren ze lekker, gemaakt met tonijn. Je kan hier in Kaapstad ontzettend goed eten en omgerekend naar euro’s voor echt een goeie prijs.

Papa is wederom erg happy, haha!

De dag erna zijn we naar de botanische tuinen geweest. Prachtig is het daar! Mooie tropische planten en bloemen, je kunt er lekker struinen, en we hebben er nog eventjes gepicknicked. In totaal zijn we er zo’n 3 uur geweest.

Die avond gingen we superdeluxe uit eten bij restaurant Nobu. Wat een chique tent! Er werden servetten op onze schoot gelegd door de ober (had ik nog niet eerder meegemaakt) en ze waren er zoooo beleefd en netjes! Een hele ervaring om hier te eten. Enne, we hebben wederom gesmuld, alleen dit keer waren we IETSJE meer geld kwijt. Nobu is niet goedkoop, maar het was ook weer geen rib uit ons lijf.

Ach, dat compenseren we wel door de dag erna een cheap ass pizza’tje te scoren. Je moet jezelf af en toe gewoon verwennen.

Ik had kreeft en paddestoelen, gebakken in een magnoliablad in de oven. Het werd geserveerd op kooltjes, echt bijzonder! En heel lekker! :)

Ontbijt de volgende dag. Ons favoriete tentje heet tasha’s en ze hebben ONWIJS veel keuze qua ontbijt. De vriendelijke bediening herkent ons inmiddels al (oeps!) en hier gaan we de komende tijd zeker vaker naar terug. Echt een mooi, gezellig tentje.

Na het ontbijt pakten we de eerste boot richting Robben eiland. En ik lachte me dood om mijn vader die zijn leesbril + zonnebril opzette om iets te lezen. Hij besloot zelf ook al, na het zien van deze foto, dat het misschien tijd was voor een zonnebril op sterkte, haha!

De tour over Robben eiland was heel indrukwekkend en heel interessant. Ongelofelijk wat er tussen de muren van de gevangenis plaatsvond. Onder andere Nelson Mandela zat hier 18 jaar gevangen, samen met nog vele andere politieke gevangenen die heel belangrijk zijn geweest voor de afschaffing van de apartheid.

Ik ben vanwege mijn huidskleur wel eens gediscrimineerd, maar ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het moet zijn om ZO onderdrukt te worden, alleen maar door de kleur van je huid. Gelukkig dat er personen zijn geweest zoals meneer Mandela die een einde aan deze waanzin hebben gemaakt. Het is nog steeds niet top hoor in Zuid-Afrika (huwelijken tussen donkere en blanke mensen komt amper voor en wordt niet echt geaccepteerd), maar zoals de plaatselijke bevolking zelf zegt ‘it’s getting better’. Een lange weg te gaan, maar het begin is er.

Als je in Kaapstad bent kan ik je een tour over Robben eiland van harte aanbevelen. Het is een belangrijk stukje geschiedenis die niet mag worden overgeslagen als je hier bent.

Kaapstad, wat ben je mooi!

De komende dagen gaan papa en ik nog meer leuke activiteiten doen hier, zoals naar de pinguins in Simon’s Bay en naar Kaap de Goede Hoop. Ook willen we natuurlijk de Tafelberg op! En tussendoor ook lekker chillen. Het is superleuk met papa, we praten veel en maken samen mooie herinneringen voor later. Dat zouden meer dochters moeten doen, op reis gaan met hun vader. Het is zo bijzonder en leuk, nu al een onvergetelijke trip!

Until next time,
Serena

Volg:

40 Reacties

1. 13 december 2017 / woensdag, 13 december 2017

Wat bijzonder om op reis te gaan met je vader. Wat een lieverd! Jullie stralen helemaal💙✨

2. 26 november 2017 / zondag, 26 november 2017

Hee meissie

Wat gaaf om samen met je paps zo’n ongelooflijk mooie reis te hebben gemaakt.
    Je ziet er zo happy uit… Heerlijk!

3. Mare
    23 november 2017 / donderdag, 23 november 2017

Ik kreeg juist ontstekingen doordat ik niet draaide.
    Echt zo leuk om dit te lezen, de band met jouw familie.
    @Serena: Ik denk niet dat jij echt beseft dat die goede band ook jouw aandeel is! En ik neem aan dat ook al lijkt jouw vader me echt een super papa, hij ook wel zo z’n dingen heeft.
    Dus ik weet niet of je er iets voor voelt, maar misschien kun je eens iets schrijven over hoe je dat doet een goede band opbouwen? Waar liep je vroeger tegenaan en hoe sta je daar nu in?

4. 23 november 2017 / donderdag, 23 november 2017

Wat super tof!! Gave foto’s hoor! Ik ben eens met mijn vader naar Auswitch geweest. Iets totaal anders natuurlijk, maar wel goed om te doen!

5. Ans
    22 november 2017 / woensdag, 22 november 2017

Jee, het doet wat met me je zo te zien met je vader….. zo genieten dat jullie samen doen.♥️
    Bijna een jaar geleden mijn papa verloren.

6. Femke
    21 november 2017 / dinsdag, 21 november 2017

super bijzonder dat je zo’n mooie reis maakt met je vader. Heerlijk genieten zo samen. echt prachtig om te zien. Hoe jullie zo hecht als gezin zijn. Dat vind ik echt het mooiste wat er bestaat ❤.

7. 21 november 2017 / dinsdag, 21 november 2017

Ik heb de afgelopen tijd als zangeres op een Cruise schip gewerkt en we zijn toen ook in Kaapstad geweest. we hadden langer de tijd dan normaal, maar nog steeds wel maar 1 lange dag, dus had geen tijd om naar Robben eiland te gaan, zo jammer. maar het was echt de beste port die ik heb gehad in heel mijn periode op het schip! wil zeker nog eens terug vond het echt geweldig, leuk om te zien dat jij het ook fijn vindt daar!

8. 20 november 2017 / maandag, 20 november 2017

Ah Kaapstad is zo mooi! Heel leuk ook dat je met je vader bent, je inspireert me om ook eens samen met mijn papa op reis te gaan :-) Heel veel plezier nog! X

9. 20 november 2017 / maandag, 20 november 2017

Wat een super leuke reis, vooral omdat het samen met je vader is! Ik werd wel beetje emotioneel toen ik je verslagje las omdat het tussen mij en me vader niet helemaal lekker zit sinds het overlijden van mijn mama. Ik heb toch het gevoel dat als zij er nog was onze band veel beter zou zijn. Komt ook omdat hij al heel snel een vriendin kreeg na haar overlijden, maja als hij maar gelukkig is. Toch schattig om te zien hoe blij je vader is met deze reis. Ik ken dat gevoel als je in de minderheid bent. Ik als Aziaat in een vrij witte stad heb nog steeds last ervan (nageroepen worden op de fiets endso). Toch ben ik ook weer trots erop maar het heeft soms zo z’n obstakels. Heel mooi om te zien dat je deze gevangenis bent gaan bezoeken. Ik volg je op de voet!

• Serena
      23 november 2017 / donderdag, 23 november 2017

Sommige mannen kunnen niet tegen alleen zijn en hebben graag iemand om zich heen die voor ze zorgt. Ik hoor heel vaak van vriendinnen/kennissen dat hun vader na een scheiding of overlijden heel snel weer een vriendin heeft. Misschien is dat ook deels zijn manier van haar dood verwerken. Heel moeilijk lijkt me dat!! Alsof je moeder ineens vervangen is, maar zo moet je het niet zien denk ik. Met de tijd zal het beter gaan, weet ik zeker <3

10. 19 november 2017 / zondag, 19 november 2017

Leuk dat jullie met zijn tweetjes op reis zijn. Zo een stressvrije vakantie, klinkt zalig.

11. Maris
    19 november 2017 / zondag, 19 november 2017

Ik heb zelf geen vader sinds klein ben. En mooi om te zien de liefde die jullie hebben voor elkaar & zo samen genieten! Echt schattig ! Jullie boffen met elkaar.

12. 19 november 2017 / zondag, 19 november 2017

Gezellig om zo met je vader op reis te gaan :) ziet er prachtig uit in de omgeving!

13. 19 november 2017 / zondag, 19 november 2017

Wat een bijzondere ervaring met je vader erbij.

14. 19 november 2017 / zondag, 19 november 2017

Wauw, wat een bijzondere ervaring om dit met je vader te kunnen doen. Geweldig! Ik vind je velvet broek trouwens erg mooi. ‘Vroeger’, toen ik nét op de middelbare school was en het helemaal de tijd van The Spice girls was, had ik zo’n paars fluwelen pakje van Cool cat. Haha, alle jongens lachten me uit, maar alle meiden vonden het geweldig. Ik moest daar meteen aan denken toen ik jou in deze broek zag;-)

15. Louise

Hé Serena,

Wat leuk om te zien dat je Kaapstad bent, ik was er eind september. Als je zin hebt om fantastisch lekker sushi en andere visgerechten te eten: op de begane grond van het V&A Waterfront winkelcentrum zit Willoughby & Co, echt een aanrader !
    Veel plezier met je vader, wat ziet hij er lief uit !
    Ik maakte vroeger ook vaak citytrips met mijn vader, dat was fantastisch. Helaas is hij 5 jaar geleden plots overleden. Jouw verslag deed me aan die fijne tijd terugdenken.

Veel liefs van Louise

16. Nicky
    18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

KAAPSTAD!!! Mijn favoriete plek ter wereld. Helaas ga ik dit jaar niet maar ik kijk nu al uit naar mijn vakantie van volgend jaar. Ik geraak er niet op uitgekeken. Probeer de Tafelberg via een van de gemakkelijke wandelpaden, zo zie je VEEL meer dan met de kabellift. Neem alleen niet de route via Skeleton Gorge, die is loodzwaar. Ik geloof dat er een route is via een oude waterleiding en die is heel gemakkelijk en mooi. Als je naar de pinguins gaat moet je zeker ook de betalende route via Chapman’s peak Drive proberen, die is adembenemend mooi.

17. 18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Fijn dat je het zo leuk hebt met je vader! Nog heel veel plezier samen :)

18. Emma
    18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Wat leuk om zoiets met je vader te doen :).
    Ik ben al jaren aan het roepen dat ik met mijn papa een keer naar Lourdes wil.
    Maar omdat mijn vader al meer dan 10 jaar parkinson heeft is dat niet zo makkelijk.
    Toch ga ik er nu echt werk van maken om het te plannen.
    Het kan dat hij de helft van de reis niet veel kan doen maar dat is beter dan niks.
    Veel plezier nog in zuid afrika!

19. Asma
    18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Zo een reis is later goud waard. Geniet ervan.

20. 18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Gaaf al die foto’s uit Afrika! Leuk ook dat je vader dat doet met jullie! Ben nu al benieuwd naar je volgende diary met nog meer foto’s :D

21. Syl
    18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Wat leuk dat je met je vader op reis bent!
    Zou ik eigenlijk ook moeten doen.

22. Wendy (B)
    18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Zo leuk dat je samen met je vader zo een mooi reis maakt!
    Geniet ten volle!

23. Mara
    18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Niet om betweterig te doen maar draaien en ontsmetten is ontzettend ouderwets. Draaien irriteerd het wondje alleen maar en ontsmetten is niet nodig. Schoonmaken met gekookt zout water is beter voor de genezing :)

En je trui is episch, benieuwd waar je die vandaan hebt ^^

• Annick
      18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Waarom zeggen ze dat dan bij juweliers?

Mijn dochtertje heeft net gaatjes laten schieten….. niet draaien dus?

• Jolle
        18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Voorzichtig wassen met een milde anti-bacteriële zeep.
        Weken in een zeezoutoplossing. Hiervoor is een halve theelepel zeezout op een mok gekookt heet water nodig. Laat de oplossing een beetje afkoelen en week de piercing maximaal tien minuten in het warme water. Voor moeilijke plekken zoals de bovenkant van het oor kan een compresje gemaakt worden. Drenk een steriel gaasje in de oplossing en leg deze op de piercing/oorbel…

• Tessa
      18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Inderdaad, ik dacht hetzelfde! Sowieso is het beter om te laten piercen, eigenlijk moet je nooit gaatjes laten schieten!

• Neo

Dat geld vooral voor piercings in kraakbeen. Gaatjes in de oorlel kunnen prima geschoten worden maar inderdaad, draaien zorgt alleen maar voor irritatie van het wondje. En eerste paar dagen beetje voorzichtig met shampoo/zeep tijdens het (haar) wassen

• Mara
          18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Helaas zijn juweliers geen piercers. Vaak ouderwets advies of weinig kennis van het lichaam en immuunsysteem. Gaatjes schieten geeft een grovere wond dan piercen maar is wel goedkoper en makkelijker.

Een schaafwond op je knie ontsmet je ook niet, je eigen bacteriën beschermen prima tegen wondjes. Mocht het echt dik en kloppend aanvoelen dan is ontsmetten een optie. Let wel op dat het sieraad niet knelt! Mijn lellen zwollen meer op dan dat sieraadje lang was en dat wordt alleen maar erger.

• Hana
      20 november 2017 / maandag, 20 november 2017

Inderdaad, mij werd er aangeraden niet te draaien, maar enkel wat heen en weer te bewegen. Wel met ontsmettingsmiddel op, maar is ook met zout. Maar niet draaien, wel heen en weer trekken :) kan je doen door achteraan erop te duwen.

24. 18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Ik vind het zo lief en vertederend dat je lekker met je pap op stap bent, ik gun het je echt! Heel veel plezier nog samen :)

25. 18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

wat leuk dat je met je vader op pad was :D

26. Ann

Ohhh wat superleuk, zo op reis met je pa!! En dan meteen Kaapstaad :O

27. josephina

Altijd als ik foto’s van je vader of moeder zie denk ik beide ouders zien er zo liefdevol uit!
    Lovee Josephina

28. 18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Wat gaaf zo een trip met je vader! Lijkt me zo een toffe stad ook. Heel veel plezier nog!

29. 18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Leuk om je vader eens een keer te zien! :D

30. Anne
    18 november 2017 / zaterdag, 18 november 2017

Ah Serena, de liefde voor je vader spat ervan af, heel mooi en herkenbaar. Sowieso valt dat heel erg op, de goede band met jouw hele familie. Wat een voorrecht he, om dat zo te hebben? Heel veel plezier nog!

31. 17 november 2017 / vrijdag, 17 november 2017

Super leuk Serena. Lekker genieten samen met je vader ❤

32. Denise
    17 november 2017 / vrijdag, 17 november 2017

Wat mooi!
    Zo lief met je vader op reis <3 en dat hij ook allemaal foto’s maakt voor je moeder aaawwhh zo lief!